luni, 28 septembrie 2015

Lunea provocatoare - Aurora Boreala


Tema saptamanii: O poza inspiratoare!



Se pare ca un exercitiu  de imbunatatire a spiritului de observatie este acela de a privi trei minute un obiect sau o fotografie si de a reusi sa redai cat mai multe detalii, pe care,
in mod normal,  nu le-ai baga in seama la o privire superficiala.
Ideea nu imi apartine, dar din pacate mi-e neclar unde am citit informatia. 
Dar mi s-a parut interesanta. Este si o modalitate de deconectare temporara si este util sa
fie practicat acest exercitiu de cateva ori pe zi, in momentele de efort intelectual intens.

Comentarii pe baza pozei oferite de Eddie:

- Aurora boreala "danseaza" pe cer.
- Paleta ei coloristica nu este tocmai ca la un curcubeu, iar zona ei de imprastiere
  este mult diferita. Culorile "curg" cu un efect de voal.
- Exista trei zone distincte: cerul cu stelele, aurora si soarele, padurea cu brazi si 
  suprafata inzapezita.
- Globul solar  "impodobeste" unul din copaci.
- Verdele din aurora pare o zona focala a fotografiei.
- Daca unesc globul cu partea cea mai de jos a aurorei, obtin o linie destul de centrata
  in campul imaginii.
- La un centimetru distanta de soare mai este un punct stralucitor, mult mai mare decat
  celelalte stele. (Poate urmeaza o intalnire SF?)
- Linia ce uneste varfurile brazilor are doua maxime, spre lateralele imaginii,
  echilibrand-o.  
- In partea stanga, fundalul este luminat altfel in zona copacilor. Poate tot un efect 
  al aurorei.
- Pe zapada s-a format un frumos joc de lumini si umbre, un con cu baza spre noi.
- Zapada sclipeste si ea, completand parca stelele din cer.
- Poza  inspira o liniste colorata si rece.
....

Gata! Timpul a expirat. Mie imi place acest joc.
Voi ce mai descoperiti in alte trei minute?

La Eddie in tabel mai sunt si alte interpretari ale imaginii. Spor la citit!






Si pentru ca am mai descoperit cateva poze  frumos colorate cu aurore boreale,
le pun aici, sa le admirati!  (sursa)







Dar aurorele boreale apar si pe alte planete din sistemul solar:


Jupiter cu aurora lui!


Grafica aurorei de pe Saturn


Acum, pentru ca m-am linistit cu pozele, va urez o saptamana frumoasa!

Si pentru ca deja mi-e dor de soare, voi imprastia aurora boreala si in tabelul Iulisei,
la rubrica: "Buna dimineata Soare!"

4 comentarii:

  1. Frumoase aurore, frumoase fotografii. Mulțumesc, Suzana, mi-a făcut mare plăcere să le admir.

    Zi frumoasă! ☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi-au placut. Prefer sa le admir in fotografii, decat in frigul lor natural!
      Zi frumoasa si tie, Zina!

      Ștergere
  2. ce frumos! tare mi-ar placea sa vad live!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca este fabuloasa in realitate.
      Poate vei ajunge sa o vezi, daca iti doresti!
      O seara placuta!

      Ștergere