Floare de Colt : Citate favorite (35) -Calmarea mintii

luni, 6 noiembrie 2017

Citate favorite (35) -
Calmarea mintii

Ii voi spune "Jocul de luni". Si este gazduit de Zinnaida.  Si a aparut sub impulsul
citatelor din carti postate de Ella.  Participarea consta in redarea  unor citate preferate.
”Click&Comment Monday”: Un schimb de idei, buchete de ganduri, inspiratie si
poate descoperirea esentei pe care o tot cautam si inca nu am gasit-o! 


Am ales pentru azi, o carte scrisa de Corinne Sweet.  Jurnalul este o combinatie
placuta de mici lectii de gestionare a emotiilor, imagini si citate din alti autori.
Este simpla si clara. Cand ceva e clar este tentant de aplicat! 

 "Mindfulness, starea de prezenta constienta, inseamna a fi cu totul in PREZENT.
   Inseamna sa observati cum va simtiti in clipa de fata, ce ganditi, ce va doriti, fara
   a critica si fara a judeca..."
   
 "Exista din ce in ce mai multe dovezi - psihologice, fiziologice, stiintifice - ca vietile
   noastre haotice, sub presiune si pline de stres ne fac un rau urias.
   Multi dintre noi avem probleme de sanatate... care s-ar atenua semnificativ daca
   ne-am face timp sa incetinim ritmul si sa invatam pur si simplu sa respiram..."
   
  "Mindfulness ne poate ajuta sa devenim mai calmi, mai linistiti, mai concentrati...
    Se considera ca efectele pozitive ale meditatiei mindfulness pot duce la o viata
    mai lunga si mai sanatoasa."
    

  Chiar daca sunt o multime de materiale despre tehnicile de meditatie, o sa citez o parte a
   paragrafului din carte:
  
   "Asezati-va confortabil, cu spatele sprijinit si cu mainile odihnindu-se in poala. 
     Inchideti ochii. Inspirati lent si ganditi-va la 'inaltare'  pe masura ce aerul va
     intra pe nas.  Expirati lent si ganditi-va la 'coborare' pe masura ce aerul va iese
     pe gura. Concentrati-va atentia mentala chiar in spatele punctului aflat in
    mijlocul fruntii...   
    Una dintre cele mai importante parti ale meditatiei mindfulness este readucerea
    atentiei in spatele punctului din mijlocul fruntii. Este activitatea care ajuta la 
    construirea de noi cai neuronale in creier - ea va reantreneaza efectiv mintea, 
    ca sa fie mai concentrata si calma...'' 

   Exemple de abordare: 
 

"Cereti ceea ce doriti 
  In orice relatie, poate sa vi se para greu sa cereti ceea ce doriti. Poate ca va temeti
  ca veti fi respinsi sau judecati. Si totusi este esential sa va simtiti confortabil in
  privinta dreptului vostru de a cere.

  Ramaneti  tacuti o clipa si constientizati ceea ce incercati sa comunicati. 
  Identificati-va sentimentele. Ce senzatii simtiti in corp? Furnicaturi? Tensiune?
  Constientizati-le.
  Limpeziti-va mintea. Concentrati-va pe respiratie: inspirati si expirati profund.
  De fiecare data cand expirati, indreptati-va spatele si simtiti-va mai inalti.
  Cu fiecare respiratie, simtiti cum vi se largeste pieptul. Simtiti-va mai verticali 
  si mai plini de substanta. Simtiti terenul solid sub picioarele voastre ferme.
  Acum duceti-va si cereti ce doriti."

  

 "Regret
   Nu lasati regretele trecutului sa va distruga prezentul.
   Faceti o lista cu ceea ce este bun in viata voastra, acum. Meditati. Ganditi-va
   la aceste aspecte.
   Respirati. Concentrat-va asupra prezentului, asupra momentului de acum, 
   asupra faptului ca traiti. Lasati-va mintea sa zaboveasca asupra unuia dintre 
  gandurile de regret. Imaginati-va regretul ca fiind un castel de nisip care se
  sfarama, suflat de vant sau spalat de valurile marii. 
  Lasati-l sa plece."
    

"Ora de culcare a unui copil
  Incercati acest exercitiu atunci cand copilul vostru, desi obosit, nu vrea sa 
  mearga la culcare:
  Puneti copilul in pat. Reduceti lumina, inchideti gadgeturile si opriti muzica.
  Asezati-va langa pat si spuneti-i ca o sa va jucati de-a culcarea. Cereti-i sa 
  inchida ochii si sa respire in ritm egal. Numarati cu el fiecare respiratie.
  Spuneti-i sa-si imagineze ca se scufunda confortabil si sigur, intr-o bezea
  moale si pufoasa. Enumerati cu voce tare partile corpului care se scufunda
  din ce in ce mai adanc in spuma confortabila, incepand cu degetele de la
  picioare, apoi gleznele, genunchii, soldurile, burtica, bratele, pieptul si gatul, 
  terminand cu crestetul capului. 
  S-ar putea sa adoarma inainte sa ajungeti la final."
 
Sursa


Va urez o saptamana linistita, plina de bucurii!




Citate favorite (34)

16 comentarii :

  1. Răspunsuri
    1. Cu mare placere, Laura!
      Mi-a placut ideea ca fiecare moment de munca al zilei il putem transforma si intr-un prilej meditativ. E fain!
      O saptamana frumoasa sa ai!

      Ștergere
  2. Un set de sfaturi excelente! Tehnica aceea de adormire o folosesc pentru mine însămi, cu rezultate uimitoare. Cel mai greu este să obții starea de liniște, în care să te gândești numai la ce simți scufundându-te.

    Săptămână excelentă, dragă Suzana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesant! Sunt multe sfaturi, dar acestea mi s-au parut cumva de prima linie. Poate o sa mai postez si altceva din aceasta carte.
      Multumesc, Zina draga! O saptamana excelenta si tie!

      Ștergere
  3. Ce voce seducatoare are acel Rick Clarke! Wow! 😅
    Ai ales o tema foarte interesanta! Chiar aveam nevoie de ceva informatii despre meditatie! Multumesc!
    pupici, sa ai o saptaman relaxanta! <3

    PS. azi trag chiulul de la citate, mi-a fugit inspiratia!😅

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca acum l-am auzit si eu pentru prima data. La un astfel de filmulet, musai sa fie o voce deosebita.
      Sa stii ca sunt muuuulte info, dar e foarte greu de decis.
      Pana la urma exersand ne dam seama ce si cum!
      Noroc ca Zina a extins perioada de intrare, asa ca dupa o pauza de meditatie, iti va veni si ideea! 😅
      Pupici! O saptamana frumoasa si senina sa ai! <3

      Ștergere
    2. aş putea deveni dependentă de a asculta această voce...

      Ștergere
  4. Mintea este ca un vulcan: nu se poate calma. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si un vulcan se linisteste la un moment dat!
      Totul este posibil cu mintea noastra! Doar sa vrem! ;)

      Ștergere
  5. bune citate ! cine nu caută în ziua de azi meditaţia ?
    o propunere interesantă pentru lectură !
    felicitări pentru postare !
    o seară minunată îţi doresc !
    pupic !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, nu stiu daca o cauta foarte multa lume. Poate pentru ca necesita un mic efort pentru a intelege principiile. De abia apoi urmeaza beneficiile, dar doar daca esti consecvent in aplicare. Pana la urma poate ca a fi consecvent este trucul... :D
      Multumesc mult, draga prietena. Sper sa-ti fie si de folos.
      O saptamana linistita sa ai! Pupici!

      Ștergere
  6. meditatie si relaxare - de aici vine puterea mintii. Oricât este de ascutita si exersata, mintea are nevoie de reculegere. Minunate citate, un deosebit exercitiu de relaxare pentru cititor.
    Multumm Suzana draga. O saptamana fructuoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un adevar pe care l-am descoperit destul de tarziu.
      Ce inseamna sa se traduca cartile care trebuie.. :D
      Oricum mi-am propus sa adancesc aceste subiecte. Mi se par fascinante dar si utile!
      Multumesc mult, draga Carmen! O saptamana minunata si tie! Te pup!

      Ștergere
  7. Interesante si de bun simt.
    Pentru a constientiza exact "prezentul momentului" e suficient, de exemplu, sa-ti spui in gand: "acum cos, acum mananc dulceata", "acum spal lingura, acum spal..." :) In timp, mintea isi formeaza un reflex si gandurile haotice sunt tot mai rare (Ce bine ca Agatha Christie nu facea asa. :) A declarat pe undeva ca spaland vase ii veneau ideile pentru romanele politiste).
    Cred ca m-as inviora facand "exercitiile" respective pentru somn. O metoda rapida, dupa ce reusesti sa concentrezi ochii, este "datul globilor peste cap" - a privi spre sprancene, cum s-ar spune: somnul se instaleaza aproape instantaneu avand in vedere ca ochii ni se duc "peste cap" in timpul somnului.
    Multumesc pentru recomandare.
    Iti doresc sa ai o saptamana minunata, Suzana draga! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiam ideea cu ochii... O sa incerc si eu.
      Mai degraba sa gandim ceva legat de bucuria de a face ceva, in prezent, ca oricum stim ce facem! :D
      Dupa cum am citit recent, repetitia si concentrarea sustinuta pe o idee genereaza in timp noi retele neuronale si de aici ne putem imagina si singuri...
      Bine ca s-a rezolvat cu comentariile...
      O saptamana minunata si tie, Diana draga! Pupici!

      Ștergere