duminică, 22 iunie 2014

Sanzienele sau Dragaica

Putin dupa solstitiul de vara, urmeaza o noapte magica, intre 23 si 24 iunie.
Noaptea de Sanziene sau Dragaica.

Floare de Dragaica sau Sanziene

Iar florile de Sanziene sunt considerate magice si se folosesc in leacuri si descantece.
Mi-a parut bine ca am descoperit un tablou foarte luminos al pictoritei Corina Chirila, dedicat acestei nopti speciale:

Vis auriu de iubire, dansul ielelor sau campuri aurii
de Corina Chirila

Iar un creator anonim inspirat ne-a daruit poezia :
Noaptea Sanzienelor...

Intre cer si pamant,
Iubite de Luna si vant,
plutesc peste plaiuri
alaiuri de zane cantand.
       
Cunune-mpletesc
din razele Lunii,
din florile-alese
proaspat culese,
din roua de seara.
Cunune-mpletite.
Soarele si Luna,
de-or purta cununa,
fi-vor numai Una.

Apoi in padurea batrana,
zane la fantana,
aseaza pe ape
iubiri arzatoare,
din raze de floare.

In noaptea minunata,
se-arata atunci odata,
din dragoste-ntrupat,
stejarul fermecat.
Razele Lunii,
i-au despletit cununa
si zanele-i teasa
din lumina-aleasa.

La radacina lui te-astept,
zburator purtat de vise,
in miez de noapte un sarut,
pe buze iti voi pune.
In brate sa ma tii...
in ochii-ti sa ma pierd...
...pana-n zori de zi...
Si zane sa ne cante,
pe aripi sa ne poarte,
de mana sa ne tinem,
iubind in miez de noapte.
               ~*~

                In noaptea de Sanziene, sa ne pregatim de momentul nostru magic...
                 
Bagheta fermecata !

2 comentarii:

  1. frumoasa introducere în spiritul sarbatorii.
    Sarbatoarea de Sânziene este pentru mine foarte importanta, la fel ca Martisorul :) Tin mult sa am un buchet de flori de Sânziene în casa, cu ocazia acestei sarbatori.
    Te pup Suzana. Noapte buna, draga mea! :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca magia acestei zile este cea ma puternica din an. Eu asa am simtit-o.
      Iar florile ca niste stelute sunt atat de delicate si oarecum aparte. Poate nu foarte
      spectaculoase. Dar au ceva diferit fata de alte flori. Cu multi ani in urma, tinand in vaza un fir de dragaica, a facut radacini. Nu mi s-a mai intamplat cu alte flori.
      Cu mult drag iti spun noapte buna :)

      Ștergere