joi, 2 octombrie 2014

Culori si arome in bucatarie sau...
omleta cu legume

O omleta cu legume este un fel de mancare ce m-a scos de multe ori din incurcatura
cand frigiderul era un spatiu cam pustiu si rece! Bineinteles  ca in caz extrem, o omleta  cu legume se poate transforma intr-o simpla omleta ...


Omleta cu ardei, dovlecel si ceapa

Aventura incepe cu taiatul legumelor ce le aveti prin frigider:



De exemplu : ardei, dovlecel si ceapa. Sau poate preferati prazul in loc de ceapa. 
                       Sau doar una din legume. Dupa inspiratie, timp si dotari.

Pregatim o tigaie cu putin ulei sau ghee. Daca mi-ati mai vizitat blogul, poate v-ati dat seama ca sunt "fan" ghee! Incalzim putin tigaia si punem legumele taiate. O acoperim cu un capac pentru ca legumele sa fie inabusite si nu prajite.



Acum vine partea care imi place cel mai mult:  mirodeniile.



Creez un amestec aromat pe care il presar peste legume:
sare, piper, cimbru, busuioc, rozmarin, patrunjel (crema), turmeric. Si mai pun cativa 
catei de usturoi taiati bucatele.

Crema de patrunjel este ceva nou si pentru mine:
Am avut doua legaturi mari de patrunjel. Cum aveam deja uscat, am incercat ceva nou:
L-am mixat cu ulei de masline si sare si l-am pus in frigider, intr-un borcan. Parca isi patreaza
altfel aroma.
  
Intre timp, pregatim oule intr-un vas.

               
Le batem bine, cu putin marar (daca ne place). Pentru ca omleta sa fie mai pufoasa, putem pune putina apa minerala, daca avem la indemana.
Cand legumele s-au inmuiat, turnam ouale peste ele. Amestecam si le mai tinem putin.



Si omleta cu legume este gata! 

Pofta buna !



Update: Introduc aceasta postare pe blogul Iulisei, la rubrica "Buna dimineata Soare!".
              Ii multumesc pentru gazduire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu